یادداشت های دادو

یادآوری ...

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۲۵ ب.ظ

امروز 19 فروردین است و مثل سالهای قبل یادآور می شوم داستان " حرز شرف شمس " یا همان طلسم روز 19 فروردین را ... یافتن مطلب در مورد روز " شرف شمس " کار زیاد سختی نیست !!

 

از چند روز پیش تعدادی از دوستان تماس می گرفتند برای یادداشت این طلسم برایشان و امروز آماده و مهیا ، منتظر بودم تا العهد وفا را بجا بیاورم ... طبق معمول نشستم برای نوشتن ، یک عده که از قبل دانسته حضور داشتند و برخی نیز بدون اینکه خود بدانند در طاقچه ی یادم بودند و برای آنها هم نوشتم ، یکی دو تا از همکارها هم آمده بودند سراغم و می خواستند برایشان بنویسم و خبر نداشتند که سال قبل نیز برایشان نوشته بودم ...

 

هر سال دوستانی که دوستی شان برایم مهم هستند را برای نوشتن این حرز یا طلسم در نظر می گیرم و بهمان اندازه حواسم به آنها هست که تا آخر سال ، چه اتفاق مبارکی را می توانم از آنها به این نوشته ارتباط بدهم ... زندگی جریانات زیادی دارد ، خوب و بد !! حتی بدهایی که با همه ی تلخی شان دری به سوی بهتر شدن ها هستند ... ما شاید خودمان بدلایلی زیاد متوجه نشویم و اگر هم شدیم به زبان نیاوریم ولی دوستان ما می توانند تغییرات محسوس در زندگی های همدیگر را ببینند و درک بکنند ؛ متاسفانه این روزها خیلی از کارهای خوب زیر تیغ " دخالت " و " فضولی " بی گناه و بی تقصیر ، سرشان بریده می شود و چقدر خوب است در زندگی قدر برخی نگاهها را بدانیم ؛ نگاه هایی که به ماست و برای ماست !!!

 

یک عالمه اسم به یادم آمد و برایشان نوشتم ... خیلی خوشحال بودم که چنین حسی دارم ، برای دوستانی که داشتم و نمی دانستند دعا می نوشتم و آرزوهای خوب خوب می کردم !!

 

 

 

  • دا دو

نظرات  (۹)

سلام لایک شدی بیا وبلاگم و دنبالم کن
دادو جان، جریان این روز و این آیین چیه؟ کجاها برقراره؟
پاسخ:
سلام
این جریان تازه نیست و خیلی خیلی قدیمی تشریف دارد ... بر اساس برخی نقل و قول ها در این روز که 19 فروردین باشد ، نوشتن یک طلسم با رنگ زرد و یا روی یک کاغذ یا پارچه و یا سنگ زرد توصیه شده است ... اخیراً به مدد اینترنت و رونق گرفتن بازار برخی ها شیوع بالایی یافته است و برای همین برخی آن را جریان جدیدی می شناسند ... چگونه نوشتن ، چه کسانی نوشتن و برخی ادا و اطوارهای دیگر که ذکر می کند اغلب برای بازار گرمی می باشد ولی در کل جریان زیاد مسمومی نیست و یک رابطه می باشد بین برخی نیروها !!
  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام
    متشکرم
    زیبایی زندگی به این است که:
    ندانی و دعایت کنند...
    نبینی و نگاهت کنند ...
    بی خبر باشی و دوستت داشته باشند...

    دعایتان می کنم به خیر نگاه
    گویا
    گاهی باید خلوت آدمها را به هم بزنیم تا بدانند تنها نیستند.
    پاسخ:
    سلام
    همه داشتن دل بزرگ را آرزو می کنند ولی نمی دانند برای بزرگ شدن دل باید محبت آدمهای زیادی را به آن تزریق بکنند !!
    به مامانم گفتم. فکر میکرد اینا خرافاته.. با هم رفتیم نت و کلی چیز خوندیم. حالا قول داد سال دیگه 19 فروردین برام از اینا درست کنه. اگه منم پیش تون بودم مجبورتون میکردم به منم بدین.  یه عااااااااااااالمه خنده بزرگ..
    پاسخ:
    سلام
    ایشالا سال دیگه خودم برای شما هم می نویسم ...
    سلااااااااام...
    آخ جوووووووووووووووون.. راست میگید؟؟؟ وااااای مرسییییییی.. شما خییییلیی مهربونید. 
    خدا کنه تا اون موقع همینجوری دوست بمونیم. تو اینترنت آدما زود گم می کنن همدیگه رو. 
    یه عااااااااااالمه قلب و لبخند و گل و عشق
    پاسخ:
    سلام...

    سلام اخوی دادو خان
    منزل نو مبارک :) تاخیر برای دیر آمدن
    خوشحالم که دوستان با ارزشی مثل شما دارم
    شاد باشید همیشه ....

    پاسخ:
    سلام
    منور فرمودید ...
    من هم از همصحبتی و دوستی با شما بسی خوشحالم ...

    سپاسگزارم از توضیحتان.
    سلام دادو خوبی؟ راستشو بگو منم هم تو لیستتون بودم یا نه؟ 
    پاسخ:
    سلام
    مطمئناً بودید ( پارسال ) و بودید ( امسال ) ...
    نمی دانم چرا شک کردید و سوال کردید !!!؟؟؟

    دادویی پیش خودم گفتم امسال سرتون شلوغه!!!! و شایدم ماروفراموش کنین😜😅
    بهرحال میییییسی
    پاسخ:
    اینکه سرمان شلوغه حرفی نیست ؛ ولی ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی