یادداشت های دادو

دنیای خصومت ها ...

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۱۲ ب.ظ

خصومت در زندگی انسان ها ریشه ی دیرینه ای دارد ، از دشمنی آدم و شیطان که بگذریم ( البته اگر بتوانیم بگذریم !؟!؟ چون خصومت های بعدی ریشه در آن دارد ... ) اسم و رسم دارترین خصومت که منجر به اولین خونریزی شد ، خصومت بین فرزندان آدم بود ...

 

قابیل طبق روایات بخاطر یک رقابت جاهلانه و احساسی هابیل را کشت تا نامش در کتاب اولین ها ثبت شود ؛ بگذریم که نام قابیل باید در کتاب اولین های تبریز چاپ بشود ؛ طبق برخی یافته ها هابیل و قابیل ساکن تبریز بوده اند !!

 

رقابت جاهلانه و احساسی ، در ایجاد خصومت نقش خیلی بالایی دارد ، البته بعد از ریشه دواندن خصومت می توان دلایل منطقی و عاقلانه ای هم برای آن دست و پا کرد !! بعد از درست شدن جو خصمانه ما یک طرف مقصر خواهیم داشت و یک طرف بی گناه !! از اینجا به بعد کلی دست شیطان برای وسوسه و به اشتباه انداختن و آلوده کردن بازتر خواهد بود !؟!؟ پیش داروی ها ، پشت سر دیگران صفحه گذاشتن ها ، نشر اکاذیب و ... این بازار را داغتر خواهد کرد !! و چه بسا از این سفره ی آلوده جمعیتی سیر از گناه خواهند شد .

 

این روزها در جهان واقعی نزدیک به سرنوشت ما ، یک تخاصم دیرینه سر باز کرده و دارد دیوانه وار پیش می رود ، فعلا چوب و سنگی که انداخته می شود سر مردم می خورد و طرفین دعوا متضرر نیستند ولی مطمئناً سهم آنها از جای دیگری به آنها خواهد رسید ... تشدید خصومت های بین شیعه و سنی که ریشه ای دیرینه دارد ، این روزها دو مدعی پیدا کرده است ، عربستان که به پشتوانه ی دلارهایش دچار خودبزرگ بینی شده است یک طرف بازی ایستاده است و سیاستمداران ایران بی دلار ولی پر ادعا در مقابل آن ... جنگ و ستیز بین دوستان نادان ، مایه ی شادکامی دشمنان دانا شده است !!! فعلا هر دو طرف دارند پیش دشمنان واقعی خود ، پته ی هم را روی آب می ریزند !!!

 

این سو در دنیای مجازی هم یک تخاصم بچشم می آید ، البته نه به اندازه ی تخاصم دنیای واقعی (!) ولی همینکه از آب کره می گیرند معلوم است در دنیای واقعی دست شان بهم برسد چه ها که نمی کنند !!! چند وقتی بود که می رفتم توی وبلاگ ها بلاگفا برای نظر گذاشتن و می دیدم کامنت را نمی پذیرد و اخطار می دهد که کامنت تبلیغی !!! امکان پذیر نیست ... بعد متوجه شدم که  آدرس بلاگر گذاشتن را کلا فیلتر کرده اند !! بعد از آنهمه گَندی که بلاگفا زد و معلوم نشد انگلیس در آن دست داشت و یا چه مشکلی پیش آمده بود !؟ این حرکت باعث می شود تا آدم به خصومت فیمابین مشکوک بشود ؛ البته باندازه  کافی از بلاگفا دلم خون هست و با بلاگر آنقدر صمیمی نشده ام (!) برای همین به این خصومت از چشم دشمن دانا نگاه می کنم !!! حس خوبی ست ...

 

دشمن دانای هم باشید ...


  • دا دو

نظرات  (۶)

  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام
    ای آقا این جریان نپذیرفتن لینک بلاگ  در بلاگفا رو بیان به خوبی جبران کرد، درست همان زمان بلاتکلیفی بلاگفاییان با نرم افزار مهاجرت کلی و اندی از آنوری ها رو اینجا ساکن کرد بی دردسر و هزینه...
    .
    goo.gl/Mfd9tb
    اینم آدرس شسته رفته شما برای ثبت در کامنت دانی بلاگفا (ایرانی جماعت خدای دورزدن است ها)


    پاسخ:
    سلام
    من برای وبلاگ وقت پیدا بکنم ، شاهکار کرده ام ... فرصت پرداختن به حواشی را ندارم !!
    ترسیدم اون خانومه یا آقا بخونه ناراحت بشه، برا همین یه جای دور نوشتم. من هیچم کیفم کوک نیست، منظورش الکی خوشه دیگه؟ اصلا هم دوست ندارم میاد در موردم نظر میده، خیلی هم خوب میدونم امتحانای زندگی چیه و چقد سخته. بالاخره امتحان های مدرسه که سخت تر از بی پدری نیست. 
    پاسخ:
    مطمئنم آن خانم هیچ قصدی از این حرفش نداشت ... همین
    ببخشید
    پاسخ:
    خواهش می کنم ...
    با من قهرین؟ عصبانی هستین؟
    پاسخ:
    قهر چرا ؟
    تازه داریم دوستتر می شویم ...
    واقعااااااا؟؟ :-) یه عالمه خنده:-):-)
    من فکر کردم خیلی بدتون اومده از من، خیلی جدی حرف زده بودین، آخرشم نوشته بودین همین! من فکر کردم خیلی عصبانی شدین. من زود پشیمون شده بودم از حرفم ولی دیگه نمیتونستم پاکش کنم. آخیییییییییییشششش.. :-) شما خیلی دوست خوبی هستین. ولی من همه ش میترسم یه حرف بدی بزنم دیگه از من خوش تون نیاد
    پاسخ:
    یه عالمه چشمک ...
    سلام ، ای بابا شما گفته اید سیاستمداران ایران بدون دلار !!! پس میلیارد ها دلار که ایران از فروش نفت وگاز می آورد را به حساب  نمی آورید؟ از شما که بنظر  می آید آدمی بسیار دقیق وحسابگر باشید انتظار نداشتم دادوی عزیز تر از جان .
    پاسخ:
    سلام
    این دلارها در مقابل اینهمه ادعا واقعا ناچیز است !!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی