یادداشت های دادو

خاطره سازی ...

چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ب.ظ

توی ادارات و کارخانجات وقتی اطلاعیه بدهند که بلیط استخر می دهند ، شونصد نفر می روند و گاهی تا دو برابر درخواست بلیط می کنند ؛ البته اگر بلیط مفتکی باشد !! و 20 % از ثبت نام کنندگان بدلایلی به تایم های استخر نمی رسند !!!


این مال زمان های نسبتا دور بود که کارخانجات فرت و فرت خدمات تدارک می دیدند و کارکنان زرت و زرت آنها را هدر می دادند و در سایه دست و دل بازی دولت همه آدمهای خوبی بودند !! بعدتر ها این خدمات رفت زیر ذره بین و دیگر از آن بریز و بپاش ها خبری نبود !! اولا که لیست تهیه می شد و یکجایی ثبت می شد که برای 600 نفر چرا 900 تا بلیط داده شده است !!؟؟ بعدتر ها همین بلیط ها را نصف بها کردند و نصف بیشتر متقاضی ها از گرفتن آنها منصرف شدند و بتدریج خدمات رفاهی از کارخانجات و ادارات رخت بربست !!!

نه چندان بخور کز دهانت برآید        نه چندان که از ضعف جانت برآید


یکی از این خدمات رفاهی که همیشه بوده و حالا هم هست ، امکانات ورزشی است ؛ اجاره سالن ورزشی ، کرایه ماشین و ... با گذشت اینهمه سال از مدنیت نسبتا پیشرفته (!) هنوز که هنوز است ، خیلی ها به دستگاههای دولتی شان به چشم غارت نگاه می کنند و روی همان فاز هستند که تا می شود باید تیغ زد !! وقتی می خواهند سالن اجاره کنند سی نفر توی لیست ثبت نام می کنند و موقع بازی 6 نفر به زور می آیند !! در برخی از تایم های فوتبال کارخانه ی ما هیچ تیمی حاضر نمی شد و سالن خالی می ماند و هزینه اش محاسبه می شد !!!

 

من برای والیبال با دوستانم می روم و چند هفته ی اول تقریبا همه می آمدند ، حالا دیگر عادت کرده ایم 3 به 3 بازی بکنیم ... گاهی هم که تعداد از ان هم کمتر می شود به رهگذران هم بچشم مشتری نگاه می کنیم که بیایند و حداقل در آوردن توپ کمک حالمان باشند !!! وقتی تعداد کم باشد والیبال طعم دو و میدانی می دهد !!

 

دیروز تایم والیبال بود و نفر کم بود و هوا گرم ... همان ابتدای تعویض لباس همه به عرقریزی افتاده بودند و با اینکه خوش گذشت ولی به سختی گذشت !!

 

===


برای شام خانه برادر بزرگ مهمان بودیم و قرار بود تولد پسر برادر کوچک آنجا برایش سورپرایز شود ... برای گرفتن هدیه تولد ، سر راهمان ، به مجتمع " ستاره باران " رفتیم که بنوعی لاله پارکِ درجه دو محسوب می شود !! این مجتمع در قسمت نسبتا پائین شهر می باشد و مشتریانش عموما از خود شهر هستند و مسافرین رنگی رنگی نیستند !! از نظر مساحت هم می شود گفت یک سوم " لاله پارک " می باشد ... یک دوری زدیم و خرید کرده و راهی مهمانی شام شدیم ...

 

هوای اول شب خیلی خوب بود ؛ مخصوصا که ما در ایوان نشسته بودیم و نسیم خنکی از حیاط به سر و صورتمان می وزید ... حیاط چیز خوبی است و لذت حیات را دوچندان می کند !! ما هم که تازه حیاط را داده و آپارتمان گرفته ایم و داغمان تازه می شود وقتی حیاط می بینیم ...

 

دیر وقت شب بود و بعد از مراسم تولد و کیک خوری و ... موبایل را روی نرده ها گذاشته و در حالت عکاسی در شب ، از حیاط و باغچه ها یک عکس گرفتم به یادگار ... البته باد می وزید و کیفیت عکس با آن شرایط عکاسی خوب نمی توانست باشد

 



  • دا دو

نظرات  (۲)

  • همطاف یلنیز
  • سلام سلام
    همزمان با شنیدن اخبار داشتم بروز شده های وبلاگی رو مرور می کردم.
    اول از آخر: قبل از باز کردن این پست،عکس رو در اینستا دیدم. عکس حیاط عالیست. منظورم تکنیک و سایر موارد عکاسی نیست ها(چیزی از فنون عکاسی نمی دانم خوو) خود عکس دل نشین شد و
    بعد: منم موافقم بتدریج خدمات رفاهی ادارات کم شد. گرامی مادر شاکرند که تا ایشان بودند هم سفرها با امکانات خوب برقرار بود هم سرویس اداره . بعد از بازنشستگی ایشان سرویس‌ها برداشته شد. (گویا به جایش مبلغی بعنوان حق سرویس! پرداخت می شود.)
    ایاب و ذهاب سفرها هم افتاد گردن خود کارکنان فقط جا و مکان همان قبلیست (پارکینگ بابلسر شمال مثلا)
    پاسخ:
    سلام
    درست است که کار من بود ؛ ولی زیبا بود !!

    سلام
    فکرکنم از نظر هزینه ، خدمات رفاهی هنوز می تواند وجود داشته باشد چون هزینه هایش حتی بیشتر از آنوقتها برای گردانندگان اصلی نهاد ها وبانکها وکارخاخانجات محاسبه میگرددولی آنچه به جا می ماند کارکرد ومصرف مبالغ می باشد مدیران میانی وقتی بعنوان صرفه جویی ، برای امکانات رفاهی کارکنان هزینه نکردند، از نظر مدیران بالاتر ، مثلا مورد تشویق قرار میگیرند وهمان مبالغ را بعنوان حقوق و پاداش ماهیانه وسالیانه بین خودشان تقسیم میکنند..
    پاسخ:
    سلام
    البته بحث هزینه نیست ... عدم اعتقاد به بخش رفاهی است از بالادست و بی برنامه هدردادن از پائین دست !! در بررسی های حسابرسان ، به هزینه های زیاد در بخش رفاهی کمتر گیر می دهند و همیشه با آن به اغماض برخورد می کنند ولی برنامه ریزی و مدریت رفاه در کشور ما باندازه ی بقیه ی مدیریت ها درپیتی می باشد , و البته قابل نشت !!!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی