یادداشت های دادو

پوست ...

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ق.ظ

 


نزدیکی تبریز ، شهری ست بنام خواجه ؛ و معروف با هندوانه های دیم کاشت خود !! هر وقت هندوانه های خواجه قابل برداشت باشند ، یعنی تابستان از نیمه گذشته است ... بهترین سربازان طبیعت برای مقابله با گرمای تابستان ...

 

در سالهای دور رفتن به جاده تبریز - اهر ، سه راهی خواجه و ایستادن کنار جاده و خرید این هندوانه ها و شکستن آنها با دست و خوردن در زیر آفتاب یک عالمی داشت ... آن وقت ها طعمش بیشتر از قیمتش بود تا اینکه یک تکانی به خود داده و کمی پول توی ثبت احوال خرج کردند و نام شان را از " هندوانه دیم " به " هندوانه آناناسی " تغییر دادند !!

 

حالا در شمال تهران ، هندوانه های آناناسی را نه به کیلو ، که دانه ای می فروشند به قیمت ... تومان (!) طعمش هم دیگر مهم نیست ، مهم این است که نقش روی پوست اش جالب باشد (!!) ، حتی بازیکنی مانند " مسی " هم نتوانست با آنهمه درآمد و وقار چرخ زندگی اش را بگرداند و کارش به تزئین و نقاشی روی پوست اش افتاد !!!


خیلی سال پیش یکی از نابغه های فامیل ما از روستا آمده بود تبریز ، برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی !! بچه ی خیلی سر بزیر و آرامی بود و اگر یکی حالش را می پرسید برای جواب دادن ، سرخ می شد !! یعنی حیایش باندازه ی هندوانه های بالا رسیده بود !!

 

خلاصه اینکه یکی از فامیل های کمی دورتر به من زنگ زد و سفارشش را کرد و قرار شد من کمی آموزش بدهم تا بتواند توی شهر سرش را نگهدارد که باد نبرد !! بادهای این روزها عجیب نانجیب هستند ؛ کلاه را می گذارند و سر را می برند !!! ضمن آموزش های تاکتیکی و تکنیکی به او گفته بودم " بدلیل خوش قیافه بودن شاید دوستان زیادی دور و برت جمع بشوند ، توی دانشجوها به اسم های خاص که رسیدی ، شک کن !! خیلی وقت ها پشت اسم " ملورین " ، "خجه" و "رباب" خوابیده است !!! "بنده خدا ششماه بعد آمد سراغم و گفت : " حق با تو بود ؛ درصد بالایی از این اسم ها قلابی هستند !! "


القصه از این عکس نتیجه می گیریم ، پوست هر قدر هم سخت و کلفت باشد ... تَرَک برداشتنی و شکستنی است ؛ از آدم های پوست کلفت و پوسته ی ضخیمی که روی برخی رفتارهای غلطمان هست نباید بترسیم ... هم آن آدمها شکستنی هستند و هم این پوست ها تَرَک برداشتنی و انداختنی !!!!

 

  • دا دو

نظرات  (۴)

ممنون بابت ارائه همچنین مطالب مفید
لطفا ادامه بدین

متشکرم
سلام خوبید؟
- یک حسن کِبَر سن اینه که آدم ، بارها تَرَک برداشتنِ پوست کلفتها و به زمین گرم خوردنِ مدعیان قدرت و ثروت رو می بینه و هر بار، روزگار جاه و جلالِ این افراد رو با روزگار نکبتشون مقایسه می کنه و ناخودآگاه زیر لب می گه: فاعتبروا یا اولی الابصار 
- اسم هندوانه ی آناناسی به گوشم نخورده بود واسه همین سرچ کردم و دیدم داخلش زرده !!! ما که نخوردیم عطر و طعمش چطوره؟ حتما خیلی خوردنیه! از خواصش که زیاد نوشتند. مگه می شه کسی فقط به خاطر کلاس گذاشتن یک چیز بی بو و بی خاصیت رو با قیمت زیاد تهیه کنه؟! تو سایتها که خیلی خاصیت براش نوشتند  
پاسخ:
سلام
خوش آمدید و خوشحال شدیم از زیارتتان ... یک سری هم به همساده ها بزنید !!
بله ... ولی دیدن با بصر با بصیرت کمی فرق دارد ... باید اولوالابصار بعد از دیدن به اولوالالباب ارتقا یابند والا فایده ی عبرت کم می شود !!
مگر خاصیت نوشتن محدودیت دارد !! برای یک قطره جوشانده ی علفی ، هزار تا خاصیت می نویسند از اعصاب و روان گرفته تا دیگر مشکلات موجود و غالبا شایع در جامعه !!!
سلام برایم تازگی داشت..ممنون از نوشته تون.خسته نباشید
پاسخ:
سلام
لطف دارید ...
مطلب و درد کهنه ایست ، لعاب تازگی رویش پاشیده ام ...
بعضی پوسته ها خوبه که ترک بخورند چون زیر پوسته یک عالمه زیبایی و لطافته

اما بعضی پوسته ها وقتی ترک میخورن یه دنیا زشتی و کراهت پدیدار میشه ..

با اجازه شما در جواب مریم بانوی عزیز :

بله میشه بانو!
مثل افرادی که برای حفظ هارمونی وسائل منزلشون، کتابهای داخل کتابخونه رو بر اساس رنگ جلد انتخاب میکنن و نه بر اساس محتوا!!
پاسخ:
سلام
سخت پوستی مانع رشد است و برای همین سخت پوستان محکومترین موجودان به پوست خود هستند !!
برای راحت پوست انداختن باید مانند بی دست و پا بود !!
پوست پستانداران مانند خودشان دارای شعور است و متناسب با صاحبش بزرگ می شود !!
.
.
.
صاحبان عقل باید برای برخی داشته ها پوستی سخت و برای برخی داشته ها پوستی نرم اختیار کنند و این یعنی شجاعت اخلاقی !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی