یادداشت های دادو

به بهانه روز خبرنگار ...

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ


امروز را روز خبرنگار نامیده اند !! تا بی روز و بی روزی از دنیا نرفته باشند !! این قشر زحمتکش کلی تلاش می کنند تا ملت همیشه در صحنه ، سرِ بیخبر بر بالش نگذارد و از امروز برای فردایش استرس و دلخوری پیش بفرستد !!!


از وقتی خبرگزاری ها بنگاه دروغ پراکنی شده اند و آنها هم که از دروغ بدشان می آید ، اخبار غربال شده پخش می کنند تا احیاناً کارشان به کوچه های باریک نکشد (!!) ، آدم یک جورایی می شود تا به دوست و آشنایی که در کار خبر است این روز را تبریک بگوید ...

 

تبریک هم که می گوید ؛ یک جورایی دق دلی اش را سر خبرنگار دم دست اش خالی می کند در حالیکه شیطان بزرگ همیشه دور از دست قرار دارد ... دیروز به دوستی پیامیده ام که " روزتان مبارک !! ، چپ باش ولی راست بنویس !!" جواب داده است " روزمان فرداست !! " نوشته ام " به قلم ات بگو : از فردا روز بترس !! "

 

یادش بخیر یک دوستی داشتم که خیلی دوست داشت که برای من کاری بکند ؛ در حد کارستان !!! بهرحال " من یزیدی " گفته اند و آشنایان سعی می کنند در تمام مراحل زندگی " معامله با آشنا کنند ... " و این شعر حافظ چراغ فراروی شما و اگر دیدید کسی کمکش را از شما دریغ می کند ؛ به رویش نیاورید ولی توی قلبتان بنویسید و بقول گلپا با " اشک چشمتان بنویسید " که او آشنا نبود والا در گره گشائی کوتاهی نمی کرد !!! خلاصه این دوست ما که بعدها ارتباطمان قطع شد و نمی دانم از آنهمه زرنگی در کدام خاک سیاه سرنگون شده است ( داستان لیلاج را می دانید که ... ) وقتی دید من تقاضایی ندارم ، برای اینکه خودش ذوق مرا شکوفا کرده باشد ، رفت و برای من یک کارت خبرنگاری از نوع بین المللی گرفت از یک روزنامه ی خیلی معتبر آن روزها !!! " و من آن روز فهمیدم که .... عجب کشکیه ، کشک دلپذیر !! " یادش بخیر حوالی سال 70 - 71 بود !! از پاقدمی حضور نام من در ان روزنامه و حضور کارت آن روزنامه در جیب من ، آن روزنامه مدتی تعطیل شد و به قهقراء رفت !! آن دوستم که فردی شوخ بود گفت : " نام تو با این روزنامه این چنین کرد ، خودت پا پیش می گذاشتی چه می شد !! " منهم که از بچگی بسیار مواضع بودم گفتم : " اسانس صداقت به مذاق روزنامه تان نساخت !! "


برای حُسن ختام این پست که شاید تا زمان های دوری بیادگار بماند و آیندگان در غارهای تنهایی گذشتگان (!) آنها را بخوانند تا مثل ما درس عبرت نگرفته از دنیا نرفته باشند ؛ یک خبر از نوع دیوار نویسی یادداشت می کنم ...


- معاون اول در نشست استانداران از اقتصاد رو به رشد ؛ آنهم ... درصدی خبر داد !!! کار از دُمِ خروس گذشته است ، صدای قوقولی قو نگذاشت عدد را بشنوم !!! ( در دولت اعتدال ، قسم حضرت عباس را هم از رونق افتاد !! "


  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام..نوشته زیبایی بود ..همیشه صادق وگویا باشید دوست من
پاسخ:
سلام
انشاءلله
سلام

حالا یه بار هم که اقتصادمون اومده رشد کنه ببینم شما میتونید جلوش رو بگیرید؟!!

الان بالاخره بگیم روزتون مبارک یا نه؟!!
پاسخ:
سلام
هر وبلاگ نویسی ؛ خوب مثل شما و ضعیف مثل ما ، در اصل خبرنگار محسوب می شود ... حالا خبرها شاید تازه نباشد !!!
ممنون از تبریک شما ...
بنظر من صداقت از اقتصاد بهتر است ... می بینید که از حروف مشترکی درست شده اند ولی تفاوت از کجا تا کجا !؟!؟ مثل روسیه و سوریه !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی