یادداشت های دادو

خطرات مصرف بیش از حد جوشانده !!

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۷ ب.ظ

 

 به تصویر نگاه کنید ...


عبارات ساده و نتیجه تقریبا برای همه قابل قبول است ، ولی همه ی کسانی که دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته اند می دانند که این عبارات ساده و رسیدن به این نتیجه ، در برخی موارد چیزی حدود 30 - 40 سال وقت می برد !!

 

در زندگی انتخاب های خیلی کمی وجود دارد که بلافاصله می تواند جواب بله و یا خیر بخود ببیند و غالب انتخاب های پیچیده در همان فلش بله و خیر یک عالمه وقت می گیرد ، تازه آنهم چه بعله ای باشد و یا چه نَعی !!!!

 

یکی از نمک های فرهنگ ما استفاده از کلمات قصار و مَثَل ها و مَتَل هاست ، در خیلی جاها استفاده از آنها تاثیری مانند خوردن جوشانده های مختلف علفی دارد !! ولی همین جملات بظاهر ( و بواقع !! ) نغز کاری با ما می کند که نباید به آن تن بدهیم و آن تنبل کردن ما در رابطه با فکر کردن ؛ آنهم از نوع صحیح اش !!

 

این عبارات و اصطلاحات این روزها به کمک وسایل ارتباط فردی و جمعی ، گسترش فوق العاده یافته است و تقریبا هر روز از هر جناحی از این عبارات شیرین دریافت می شود ... و ظاهر ساده ی آنها فرد را به این اشتباه می اندازد که همانطور ساده آن را درک کرده است ولی این عبارات جوشانده ی یک عمر تجربه ی دیگرانی هستند که همگی سخت کوش و در رشته و زندگی خود آدم های پخته و محکمی بوده اند ...

 

دوستی می گفت : " پشکل گوسفند را هم که یکبار بجوشانی بخوری ، یک نفعی به بدنت می رساند !! ولی زیاد خوردن بهترین جوشانده ها می تواند مضر باشد !!! "


توصیه :

کلمات قصار و عبارات زیبا را قبل از مصرف تکان دهید !! "

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

سلام.تبریک میگم بهتون بخاطر گفتار قشنگتون .اینقدر زیبا گفته اید مطلب رو که به راحتی  میشه درک کرد.
پاسخ:
سلام
لطف دارید ...
سلام

خیلی خیلی جالب بود
پس در هر صورت:  then don't worry  دیگه ؟!!

ولی حیف که بقول شما خیلی زمان میبره که آدم به این نتیجه برسه
و البته از زاویه دید خوشبینانه، ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست !

برم بگردم دنبال فوائد پشکل گوسپند!!!
پاسخ:
سلام
والا این dont worry را خدا صدبار گفته ولی مردم از ترسشان برای روز مبادایشان که مبادا بیاید یک عالمه سر همدیگر کلاه می گذارند !!
البته شاید پشگل بتنهایی مفید نباشد ولی اگر بخودتان تلقین کنید که مفید است ممکن است تا حد علاج سرطان هم کارآیی داشته باشد !!
من فکر میکنم این نمودار رو حکیم عمر خیام کشیده باشه !!

از دی که گذشت، هیچ از او یاد مکن
فردا که نیامده ست، فریاد مکن
بر نامده و گذشته بنیاد مکن
حالی خوش باش و ، عمر بر باد مکن
پاسخ:
حکیم که بوده ( شکی نیست !! ) عمر نبوده ( مشکوک هست !! ) زندگی را ساده درنظر گرفته ( پس در خیمه زندگی می کرده است !! )


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی