یادداشت های دادو

مصرف بهینه ی آب

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۴ ب.ظ
امروزه همه از مصرف صحیح آب حرف می زنند و یک خط در میان اطلاعیه می دهند با عناوین دهان پرکنی مانند پرفسور شلغم زاده و فلان فلان شده از آمریکا و ... که آب در حال تمام شدن است و صحرای ایران بزودی از صحرای کالاهاری سبقت خواهد گرفت و ....
 

واقعیت این است که باید یک عده بنشینند و از من هم بعنوان مستمع و صاحبنظر آزاد دعوت بکنند و ببینند اشکال کار از کجاست و بعد بروند دنبال پخش اخباری که نگران ها را نگرانتر می کند !! و بیخیال ها هم که ککشان نمی گزد !!!

واقعیت این است که در ایران تا مشکلی جدی نشود هیچ مسئولی بیدار نمی شود و وقتی هم بیدار بشود خواب آلود و گنگ پشت تریبون آمده و یکسری آمار ضد و نقیض می دهد و مردم هم فکر می کنند که خوابنما شده است و برای همین حرفش را به پشیزی نمی خرند و همین می شود که می بینیم ، آب که مایه آبادانی و آبادی است می شود ملعبه ی سیاسی و مغرضان که یک عنوان پرفسور جلوی اسم خودشان بسته اند و معلوم نیست راستکی هست یا از آن مدرک های آکسفوردی می باشد که برخی را تا پست وزارت بالا برده بود (!)‌ ، بر طبل مخالف می کوبند و به جامعه استرس وارد میکنند و مردم همیشه در صحنه ی ما هم (‌مثل ما که با سرد شدن هوا هوس بستنی کرده ایم !!‌) با اولین استرس ها اگر اسراف کارند شدیدا می اسرافند !!!
 
وزیر نیرو با تمام نیرو در اردیبهشت ماه از خدا تشکر می کند بدلیل بارش های خوبی که داشتیم !! و شهریور ماه آب سدها را اندازه می گیرد و می گوید که احتمالا تا دی ماه ذخیره ی آب تمام بشود !! یکی نیست بگوید اول اندازه بگیر و بعد تشکر کن ؛‌ خدا همیشه هست ،‌ خدا رئیس جمهور نیست که از ترس انتخاب نشدن در دور بعدی از حالا خوابش خراب شده باشد و چند ماه دیگر معلوم نباشد پشت میزش برود یا یکی دیگر برود آنجا !!!

(‌من بروم بستنی شبانه بخورم و برگردم !! )
 
جای همه ی بستنی دوستان خالی !! نصف شبی ، لرزان لرزان رفتیم و بستنی خوردیم و خیلی هم خوش گذشت ...
 
***
من در جایگاه فتوی بودم می گفتم مردم تیمم را جایگزین وضو بکنند !!؟ یک مدتی من چشم گذاشتم و این مورد را بررسی کردم ، در حد میانگین مصرف آب وضو یک دهم آبی است که هدر می رود !!
 
  • دا دو

نظرات  (۲)

در اینکه همه و در همه کاری کارشناس و پرفسور هستیم !! شکی نیست . یک بنده خدائی با مصرف حداقل 50 لینر بنزین رفته بود یک بطری 1.5 لیتری آب به دریاچه در حال احتضار ارومیه خالی کند و با اینکار خود به خشک شدن دریاچه اعتراض کند .بعرضشان رساندم  بهتر بود این وقت و بنزین را اسراف نمیکردی  و بجای آن از این به بعد هروقت که استحمام  میکنی به اندازه همان بطری 1.5 لیتری کمتر آب مصرف کن .  (بروم چائی صبحانه بخورم  و برگردم !! )
پاسخ:
سلام بر بزرگوار شریف ...

واقعیت و لب کلام این است که ملت ها بر اساس داشته ها و دانسته ها و آنچه فرهنگ زندگی می نامیم در مواجهه با مشکلات رفتارهای متفاوتی نشان می دهند !!! ژاپنی ها ( ابتدای طلوع آفتاب ) در زلزله ی ناشی از انفجار رآکتور اتمی آن کار بجا را کردند و آمریکایی ها ( انتهای غروب آفتاب ) در جریان طوفان کاترینا آن کار نابجا را !! مابقی ملت ها هم کمابیش امتحان پس می دهند ، من بشخصه در دو زلزله ی بم و ورزقان نمره ی 3 از 20 را به ملت درگیر در زلزله دادم ، 3 را هم بخاطر روحیه واقعا انسان دوستانه و رفتار شخصی برخی ها !!!

ملت همیشه در صحنه ی ما در جایی که باید منطقی تصمیم بگیرد ، احساساتی می شود و جایی که باید احساسات به خرج بدهد ، احساسات بخرج می دهد !! یعنی دو بر صفر به نفع احساسات ( حالا اینکه خیلی ها فرق اصلاحات با احساسات را نمی دانند ، بحث اش جداست !! )
سلام
 
چند روز قبل داشتیم با همسرم میرفتیم جایی، تو پارکینگ دیدم خانم نظافتچی مشغول شستن پارکینگه... همون موقع مدیر ساختمون اومد پایین و شروع کرد در مورد موضوعی با خانم نظافتچی صحبت کردن ... دیدم خانمه همونطور که شیر آب بازه مشغول صحبت شد و بقول شما ککش هم نگزید و بدتر از اون اینکه مدیر ساختمون هم نمیگفت شیر رو ببند بعد صحبت کن!!

منم با اجازه ی خودم! رفتم شیر رو بستم که مدیر ساختمون خندید و به همسرم گفت: آقای فلانی سال دیگه خانمت شما رو میفرسته مکه !!!
منم گفتم آقا ما مکّه نخواستیم، بچه هامون تشنه نمونن من خدا رو شکر میکنم!
پاسخ:
سلام

عدم مصرف صحیح آب در ایران خیلی محسوس است !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی