یادداشت های دادو

پروپاگاندائیسم ...

دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۵۶ ب.ظ
امروز موقع صبحانه ی اول و در حالی که سرپا بودم و داشتم به گربه ها صبحانه می دادم ، زمین زیرپایمان لرزید و البته نوع لرزیدن نشان از زلزله داشت !! خبر رسید که 4 ریشتر زلزله تبریز را تکان داده است و مرکز آن را محدوده ی ورزشگاه یادگار امام اعلام کردند !!!
 

چند روز پیش در یک مهمانی بودیم و یکی از مهمان ها که مقیم دانشجویی در هلند می باشد تعریف می کرد که آنجا در یک دوره زمانی ( یک ماهه - دو ماهه ) زنگ اعلام وضعیت قرمز می زنند و مردم همیشه برای چنین هشدارهایی آمادگی دارند ... و زمانی که این آژیر کشیده می شود بایستی پنجره ها را بسته و در داخل ساختمان ماند !!! و ذهنیت مانده از جنگ باعث شده بود که با شنیدن صدای آژیر فکر بکنند که حالا بدنیال آژیر بمباران و ... خواهد بود !!
 
اینجا وقتی زلزله می شود و یا خطری تهدید می کند بهترین کار ترک ساختمان است ، چون مشارکت آوار برای افزایش مرگ و میر در زلزله بالاست و اگر ساختمان با کیفیت و استاندارد بالایی ساخته شود ، ساختمان امن ترین جا در مقابل زلزله می تواند باشد !!!

خلاصه اینکه امروز زمین لرزید و من باز یاد این قسمت از شعر طنز افتادم که از مجله گل آقا در ذهنم مانده بود و از کدام شاعر بود نمی دانم ؛ در بچگی به ما می گفتند که گاوی که درون زمین است خودش را می تکاند و زلزله می شود!!
زمین بر پشت گاو و
گاو هم بر پشت ماهی بود !!
سخن هامان جناحی بود ...
 
موقع صبحانه دوم که حوالی ساعت 10 - 10/30 می باشد ، رادیو باز بود و یک نفر خیلی آرام و شمرده داشت شروع به حرف می کرد ... دقیقا مانند برخی از آخوندها که در مراسم ختم با آرامش کامل قسمتی از زمان منبر را اختصاص به سلام و صلوات نیم ساعته می نمایند !!! من گوشهایم را تیز کردم که ببینم سخنران کیست !؟ همکارم گفت : " حالا دیگر نمی شناسی اش !؟ " گفتم : " صدا ضعیف است و اینهم انگار می خواهد تمام زمانش را دنده یک برود !! " کمی بعد صدا را بلندتر کردند و دیدیم آقای پرزیدنت خودمان است !!
 
خیلی بعید بود که اینقدر آرام و با طمانینه حرف بزند و حداقل در این 4 سال که سکاندار دولت بود همیشه با آب و تاب و هیاهو حرف می زد !! مطالبی هم که ذکر می کردند مطالب زیبایی بودند و تقریبا همان مشکلاتی بودند که در 4 سال گذشته در صدر اهداف قرار داشتند و متاسفانه اغلب آنها برای رفع ، حداقل (!) ، 4 سال دیگر هم زمان نیاز دارند !!! بیکاری جوانان ، محیط زیست ، تربیت صحیح نسل آینده و ...
 
با هر جمله آقای پرزیدنت من بشخصه یاد مطالبی می افتادم که در اینترنت و در شبکه های مجازی و تلگرام و ... می پرخد و در عین حال که برای اقلی از مردم مفید می باشد برای اکثریت هم جنبه توهم و فضاسازی از نوع فریب دارد !! یک آماری هم ارائه فرمودند از موقوفات دانشگاه هاروارد تا کسانی که حس اجنبی پرستی شان دم دست تر است زود گل از گل شان بشکفد !! و حالا چرا از موقوفات و آمار خودمان چیزی ذکر نکردند لابد دلیلی داشت !!!؟؟ میزان مشارکت مردم از طریق صدقه دادن و کمیته امداد و سایر جمعیت های خیریه که در تحت پوشش قرار دادن عده ی کثیری از نیازمندان نقش دارند می توانست نشان بدهد که مردم با همین کاستی ها هنوز هم بفکر هم هستند ولی اینکه هزینه دانشگاه را هم مردم از طریق وقف بپردازند ( در کنار شهریه های سرسام آور !! ) واقعا یک نوبرانه بود !!!
 
می گویند پروپاگاندا یک روش تبلیغاتی است که می تواند سیاه ، خاکستری و سفید باشد !! پرونده این 4 سالی که گذشت از پروپاگاندای سیاه شروع شد و با موجی از تخریب ها راه افتاد و در میانه ی راه خاکستری بود و این روزهای انتهایی چقدر به سفیدی می زند !! انگار نه انگار بدترین پرونده ها که از اختلاس و دزدی بدتر بود ( حقوق های نجومی !! ) در بهترین دوران این دولت فاش شد و ..... آنچه البته به جایی نرسد فریاد است !!
 
  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام ، چقدر باید حرص این مردم را خورد..امان از فراموشکاری زود هنگام این مردم ، اکثریت آحاد جامعه چوب فراموشکاری وبی تفاوتی بعضی ها را می خورند !!!
پاسخ:
سلام
مردم سرشان آنقدر شلوغ است که روی هیچ چیزی (‌حتی مسایل مهم !!‌)‌ تمرکز کافی ندارند ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی